Werkwijze

Werken aan sterke merken. Een kijkje onder de Branding Friends motorkap. First things first: we nemen een kijkje onder de motorkap om te bepalen wat je nodig hebt. Heb je een nieuw concept nodig? Of is een strategische sessie de basis van jouw succes? Samen gaan we op zoek naar je onderscheidend vermogen en hoe je dit kunt communiceren naar je potentiële klanten.

Maak kennis met 3C+

Van Core tot Concept en van Creatie tot Continuïteit: in dialoog met de doelgroep maken we merken on- en offline sterker. Wij geloven dat jouw klant jouw merk moet zien als een vriend. Een vriend die je kunt vertrouwen en waar je op kunt bouwen. Maar vooral: waar je energie van krijgt! Dat is ons doel, z. Zodat jij het verschil merkt.

Word vriend van Branding Friends

Als Branding Friends gaan we voor een samenwerking die verder gaat dan wederzijdse zakelijke voordelen. Wij werken aan een echte relatie. Een met een klik, zoals tussen vrienden. Vrienden die voor elkaar door het vuur gaan en die elkaar (inhoudelijk) durven zeggen waar het op staat. Zo werken we met plezier en halen we resultaat voor onze opdrachtgevers. Zowel onderling als met onze opdrachtgevers ontstaan zo de meest creatieve ideeën en originele oplossingen.

    Wat kunnen we voor jou betekenen?

    Core

    Wij geloven dat je alleen waarde kunt creëren met een echt verhaal. Een boodschap die de doelgroep raakt en die meerwaarde oplevert. Zo komen we tot creatieve en verrassende, maar vooral ook effectieve oplossingen.

    Branding Friends ontwikkelt een strategie die in- en extern houvast geeft, voor focus zorgt en op lange termijn duurzaam is. We nemen altijd eerst een kijkje onder de motorkap. Zo kunnen we zien wat er echt nodig is om marketing en communicatie onderscheidend in te zetten. We onderzoeken waar het merk voor staat, wat de kracht is en hoe de concurrentie zich beweegt.

    Die inzichten vertalen we vervolgens naar een propositie, een relevante klantbelofte en een langetermijnkoers. Zo hebben we een helder plan inclusief de juiste bouwstenen om jouw merk sterker te positioneren, te communiceren en te verkopen.

    Concept

    Onderscheidende marketing en communicatie begint bij ons met ideeën, ideeën en nog eens ideeën.

    Samen met onze opdrachtgevers houden we het merk tegen het licht en bekijken het van alle kanten. Met altijd de doelgroep op één, en in ons achterhoofd de doelstelling. Your brand is what people say about you when you’re not in the room, is een bekende uitspraak van Jeff Bezos, CEO van Amazon. Het geeft goed aan dat een merk niet alleen gaat over wat je ziet, maar over het totaalbeeld dat mensen van je hebben.

    Het uiteindelijke resultaat van deze fase leidt tot een creatief concept. Met dit concept hebben we een onderbouwd visueel plan in handen dat intern en extern richting geeft aan vormgeving, fotografie en het verhaal van het merk.

    Creatie & Content

    Jouw doelgroep bepaalt op welke kanalen je je het beste kan focussen. En ieder bedrijf is uniek en heeft een eigen verhaal. Zowel online als offline brengen we bedrijven en hun doelgroepen samen. We kijken waar de doelgroep zich on- en offline bevindt en ontwikkelen we een praktische strategie afgestemd op de doelstellingen. We richten online kanalen in en ondersteunen we bij het opstellen van een contentkalender en de creatie van content.

    Daarnaast ontwikkelen we gebruiksvriendelijke websites en webshops. We zorgen een juiste mix van vorm, kleur en inhoud die bezoekers overtuigt en aanzet tot actie. Websites die meer zijn dan een online visitekaartje en écht tot de verbeelding spreken.

    Bij Branding Friends gaan we ook een stap verder met vormgeving en techniek. We implementeren de juiste tools (Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager, de Facebookpixel) die de vindbaarheid verbeteren en campagnes meetbaar effectiever maken. Voor een optimaal resultaat zetten we je website ook fysiek op de kaart, met vermeldingen op Google Maps en Google Business.

    Campagnes

    Van Core tot Concept en Creatie: jouw merk staat alleen op de kaart als je je boodschap doeltreffend overbrengt. Alleen dan zien én onthouden jouw (potentiële) je merk. Opvallen dus, met de juiste boodschap voor de juiste doelgroep.

    Het doel van een campagne is om op zoveel mogelijk relevante plekken aandacht geven aan jouw merk en verhaal. Bij Branding Friends maken we onderscheid in drie typen campagnes: online, influencer en e-mail. Per vraag bekijken we er nodig is om de doelstellingen te behalen.

    Online kanalen kunnen niet zonder online marketing. Het is hetzelfde wanneer een auto geen motor heeft. Branding Friends beheert online marketingstrategieën, maar we bedenken, creëren, monitoren en beheren online campagnes ook. Met behulp van data finetunen we deze campagnes continu.

    Bij influencermarketing zet je invloedrijke mensen op social media in om jouw doelgroep te bereiken. Influencers hebben een voorbeeldfunctie op social media, zoals Instagram en TikTok. Deze personen zijn gespecialiseerd in een bepaald thema zoals mode, reizen, eten, leefstijl of technologie, en verspreiden via social media content die bij dit thema past. Zo krijg je dus promotie via social media.

    Met e-mailmarketing benader je (potentiële) klanten direct via de mail. Deze manier van direct marketing gebruik je om nieuwe klanten binnen te halen en informatie en andere content verstrekken. Of om klantcontact te onderhouden en mensen die al klant zijn te overtuigen van een nieuw product en/of dienst. Bij Branding Friends zetten we e-mailcampagnes op en richten sales funnels in.

    Continuïteit

    Naast eenmalige campagnes zorgen we ook voor continuïteit. We werken voor onze opdrachtgevers structureel aan social media kanalen en creëren content. Ook beheren we websites en verzorgen we SEO, terugkerende advertentiecampagnes, en nog veel meer!