Skip to content Skip to footer
Transitie Marketeers podcast

Echte verhalen van bedrijven in beweging

In de Transitie Marketeers Podcast gaan we in gesprek met ondernemers en organisaties die stappen zetten richting een duurzamere en eerlijkere wereld. Geen idealistische praatjes, maar concrete verhalen over hoe bedrijven bijdragen aan positieve verandering en wat dat hen oplevert.
Ontdek de wereld van transitiemarketing

Waarom luisteren?

  • Praktische inzichten: Ontdek hoe anderen duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid integreren in hun bedrijfsvoering.
  • Eerlijke gesprekken: Leer van de uitdagingen en successen van bedrijven die voorop lopen in transitie.
  • Inspiratie voor actie: Laat je motiveren om zelf stappen te zetten en je verhaal te delen.
Transitie Marketeers Podcast Ed Stibbe
Transitie Marketeers Podcast aflevering 0 Intro
Deel je verhaal

Waarom meedoen?

Veel bedrijven leveren al een waardevolle bijdrage aan een betere wereld, maar communiceren daar nog te weinig over. Door je verhaal te delen in onze podcast:

  • Vergroot je zichtbaarheid: Laat zien waar je voor staat en trek gelijkgestemde klanten en partners aan.
  • Versterk je merk: Positioneer je als een toekomstgericht en verantwoordelijk bedrijf.
  • Inspireer anderen: Stimuleer andere ondernemers om ook in beweging te komen.
Host van Transitie Marketeers Podcast

Aldert van Buuren

Strateeg en dr. in biofysische chemie en computermodelling, Aldert heeft werkervaring die zich uitstrekt van het verkopen van lingerie en auto’s tot en met coaching en organisatieontwikkeling.
Als wandelende ideeënfabriek kan het altijd beter en gekker. In zijn werk legt hij snel verbanden en zorgt dat opdrachtgevers overzicht houden.

Aldert van Buuren, Transitiemarketeer en businesscoach Branding Friends

Nieuwste afleveringen

#13. The Future of Content and Creativity

In deze uitgebreide podcastaflevering van Transitiemarketeers spreekt Joris Cornilje, van The Future of Content and Creativity, over zijn achtergrond, de rol van AI in marketing en duurzaamheid, en de toekomst van werk en communicatie.
Joris combineert creativiteit met business en technologie, en benadrukt het belang van enthousiasme en authenticiteit om anderen te inspireren tot beweging. AI is volgens hem een krachtig maar complex instrument dat strategisch en kritisch moet worden ingezet, met aandacht voor ethiek, privacy en duurzaamheid.

Episode 13. The Future of Content and Creativity, Joris Cornielje - Transitie Marketeers Podcast

#12. Voice Revolution & Podcast Brothers

In deze podcastaflevering bespreekt Tom zijn ervaringen en visie rondom podcasting binnen het kader van transitiemarketing. Tom is eigenaar van Voice Revolution en Podcast Brothers, bedrijven die ondernemers helpen met het strategisch inzetten van podcasts als content-, sales- en netwerkinstrumenten. De kern van hun aanpak ligt in het creëren van authentieke, diepgaande gesprekken die aansluiten bij de bedrijfsdoelen en luisteraarsprofielen.

#12. Voice Revolution & Podcast Brothers

#11. Improov - Serkan Biçer

In deze aflevering van de Transitie Marketeers Podcast een gesprek met Serkan, een ondernemer (Improov) en expert in leiderschapsontwikkeling. Serkan deelt zijn ervaringen over transitiemarketing en hoe hij ondernemers helpt om te groeien. Hij vertelt over zijn LinkedIn-uitdaging, waarbij hij zijn stem wilde laten horen over de toenemende polarisatie in de samenleving. Dit leidde tot een virale brief aan de koning, wat resulteerde in een uitnodiging bij het koningshuis. Serkan wijst op de noodzaak van leiderschapsontwikkeling, vooral binnen het mkb, en benadrukt dat verandering niet altijd groots hoeft te zijn, maar moet beginnen met kleine verbeteringen.

Transitie Marketeers Podcast Aflevering 11 Improov-vierkant

#10. Socklab – Interloop – Pascal Betten

In deze aflevering van de Transitie Marketeers Podcast praten we met Pascal Betten om te praten over Interloop, een vooraanstaand sokkenproducent uit Pakistan. Pascal Betten, die voor Interloop Europe werkt, legt uit hoe Interloop zich heeft ontwikkeld tot de grootste sokkenfabriek ter wereld en hoe het bedrijf zijn activiteiten heeft gediversifieerd om denim en andere kledingcategorieën te omvatten.

Transitie Marketeers Podcast Aflevering 10 - socklab

#9. Branding Friends - Aldert & Vincent

In deze speciale podcast aflevering bespreken Aldert en Vincent de evolutie van het marketingbureau Branding Friends, met een focus op het begrip ‘transitiemarketing’. Dit begrip is ontstaan uit de wens om een positieve bijdrage te leveren aan de wereld, vooral op het gebied van duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid.

Transitie Marketeers Podcast aflevering 0 Intro

#8. SamenKeten – Albert Hoekerswever

In deze aflevering van de Transitie Marketeers podcast wordt het concept “SamenKeten” besproken, dat zich richt op samenwerking om complexe vraagstukken op te lossen. Samenwerking tussen verschillende partijen is cruciaal voor het vinden van oplossingen.

Episode 8. SamenKeten - Albert Hoekerswever Transitie Marketeers Podcast

# 7. Solixa.ai - Stefan, Thom & Kaan

In deze aflevering van de Transitie Marketeers Podcast wordt er samen met Thom, Stefan en Kaan van Solia.ai dieper ingegaan op de rol van Artificial Intelligence (AI) binnen bedrijven en hoe deze technologie een positieve verandering teweeg kan brengen.

Transitie Marketeers Podcast Aflevering 7 Solixa

# 6. Vadain - Theo Lassche & Michiel Mulder

In de podcast van Transitiemarketeers worden Michiel Mulder en Theo Lassche van het familiebedrijf Vadain geïnterviewd. Ze delen hun ervaringen en initiatieven gericht op duurzaamheid, klantgerichtheid en de transitie naar een betere wereld.

Transitie Marketeers Podcast Aflevering 6 Vadain

#5. Duurzame Verleiding - Ed Stibbe

In deze aflevering van de Transitie Marketeers podcast is Ed Stibbe te gast, mede-auteur van het boek “Duurzame Verleiding”. Hij bespreekt hoe marketing kan bijdragen aan duurzaamheid door mensen te verleiden tot positief gedrag, in plaats van hen te dwingen.

Transitie Marketeers Podcast aflevering 0 Intro

#4. Intermontage - Henry & Pascal

In aflevering vier van de Transitie Marketeers Podcast vertellen Henry Leurink en Pascal Rutenfrans van Intermontage over duurzaamheid en circulariteit door innovatie en samenwerking, en inspireren zij anderen tot positieve verandering.

Transitie Marketeers Podcast Aflevering 4 Intermontage

#3. Rensink – Gerdy Pusceddu

In aflevering drie van de Transitie Marketeers Podcast vertelt Gerdy Pusceddu de waarde van samenwerking en duurzame ontwikkeling in de renovatiemarkt, en hoe haar bedrijf zich inzet voor zowel medewerkers als de toekomst van de planeet.

Transitie Marketeers Podcast Aflevering 3 Rensink

#2. Natuurlijk Makelaars - Huub Swartjes

In aflevering twee van de Transitie Marketeers Podcast vertelt Huub Swartjes, eigenaar van Natuurlijk Makelaars, over de duurzame ontwikkelingen in de woningmarkt en waar zijn makelaars kantoor zich in onderscheid.

Transitie Marketeers-Podcast aflevering 2 Natuurlijk Makelaars - Huub Swartjes

#1. Windesheim - Babette de Weerd

In de eerste aflevering van de Transitie Marketeers Podcast vertelt Babette de Weerd, opleidingsmanager Commerciële Economie aan Windesheim in Zwolle, over haar visie op de rol van de marketeer van de toekomst.

Transitie Marketeers Podcast aflevering 1 Windesheim - Babette de Weerd

Transitie Marketeers Podcast - Het begin

In deze intro aflevering vertellen we wat Transitiemarketing inhoudt en wat ons doel is van deze podcast. In de volgende afleveringen geven we bedrijven het woord over hun initiatieven en wat zij bijdragen aan positieve verandering.

Transitie Marketeers Podcast aflevering 0 Intro
Transitie marketeers poscast

Luister en deel

Beluister de nieuwste afleveringen op Spotify of YouTube.
Wil je zelf je verhaal delen? Neem contact met ons op en wie weet ben jij onze volgende gast.