Branding Friends

Vakidioten

Wij zijn vakidioten die werken aan sterke merken. Merken die zich willen onderscheiden op landelijk of regionaal niveau. We zijn er voor het middenbedrijf met bovengemiddeld grote ambities en voor het grootbedrijf met nog grotere ambities.

John
Kuipers

Wil je echt iets gedaan hebben? Klop dan bij John aan! Met zijn jarenlange ervaring in projecten zowel online als offline is deze ingenieuze ingenieur van alle markten thuis, maar vooral op z'n plek in het multidisciplinaire team binnen de Merkplaats. Beginner of geoefende ondernemer, met John kun je pas echt gaan bouwen!

Sander
Span

Merkenbouwer pur sang. Van strategie tot en met realisatie. Jarenlange ervaring in het werken aan sterke merken. Analytisch, planmatig en strategisch met gevoel voor design. Gewend om grote marketingcommunicatietrajecten te begeleiden en aan te sturen.

Met een kritische blik, creatief denken en een nuchtere mentaliteit altijd in staat klanten te helpen aan een passende oplossing voor de vraagstukken van vandaag.

De eigen herkenbare look & feel van het merk Vans spreekt Sander enorm aan. Een goed voorbeeld van een merk dat al jaren bestaansrecht heeft met behoud van alle typerende merkassociaties.

Marc
Ermagan

Onze allrounder die overal inzetbaar is. Hij helpt je graag bij het opzetten van je huisstijl maar programmeert ook jouw geavanceerde applicatie. Met zijn Friese nuchterheid, vertaalt hij de vraag van de klant naar een werkbaar product, dus recht door zee, ja zeggen is ja doen. Kijk niet vreemd op als je hem eens aan de lijn krijgt, want ook onze eerste lijn support verzorgt onze Marc!

Douwe Egberts is het merk waarbij gevoelens van thuis komen en betrouwbaarheid bij hem naar voren komen. Sterk en consequent uitgevoerd in welke uiting dan ook.

Christiaan
van der Schoot

Data, service, data as a service, service as data. In willekeurige volgorde verbindt Christiaan metrics, marketing en data. Werkt net zo makkelijk met Excel of Access als met een uitgebreide webapplicatie in welk framework dan ook. Hij zit het liefst met een klant aan tafel om het ideale systeem te ontwikkelen om er daarna samen de tanden in te zetten. Dat mag overigens ook een broodje kroket zijn.

Christiaan houdt van Coolblue en Hornbach. Coolblue ademt merkbelofte. Mensen blij maken met elk detail. Iedereen bij Coolblue is zich daarvan bewust en een klant voelt dat. Hornbach moet je gewoon van houden.

Jasper
Hoenderken

Online advertising specialist Jasper maakt advertenties visible, likeable en clickable. Hij ademt Google Analytics, Google Tag Manager en Google Search Console. Beschikt over (programeer-)taalgevoel, denkt kritisch mee met opdrachtgevers en laat zien wat er met elke online geïnvesteerde euro gebeurt.

Er gaat niets boven Groningen. Iets anders kan, en wil, deze rasechte Grunneger natuurlijk ook niet zeggen. Volgens hem is de reclamecampagne van Marketing Groningen een sterk voorbeeld van stadspromotie. Mooie sfeerbeelden en een ijzersterke en waarachtige slogan.

Rik
van der Es

Rik had al een website met profielen voordat ook maar iemand van Hyves of Facebook had gehoord. Helaas is hij er niet zo bekend en rijk mee geworden als zijn leeftijdsgenoot Mark Zuckerberg. Als online marketeer weet hij precies welk medium en welke content hij in moet zetten om te scoren bij de juiste doelgroepen.

Binnen een luttele seconde positief herkend worden is volgens hem hét doel van elke marketeer. De logo’s van zijn geliefde socialmedia-kanalen zijn daar de beste voorbeelden van. Iedereen herkent direct het vogeltje van Twitter, de F van Facebook, en het fototoestel van Instagram. En natuurlijk de BF van Branding Friends ;)

Aldert
van Buuren

Strateeg en dr. in biofysische chemie en computermodelling. Aldert heeft werkervaring die zich uitstrekt van het verkopen van lingerie en auto’s tot en met coaching en organisatieontwikkeling. Als wandelende ideeënfabriek kan het altijd beter en gekker. In zijn werk legt hij snel verbanden en zorgt dat opdrachtgevers overzicht houden.

Volgens Aldert is Apple het perfecte voorbeeld voor andere merken. Strak design, gebruikersgemak en altijd vernieuwend. En dat logo, zo cool dat een hap uit de appel als steeltje kan dienen…

Alexander
van der Wal

Alexander of Alex; webbouwer, ontwerper en conceptontwikkelaar tot in zijn vezels. Van jongs af aan al bezig met het ontwikkelen van websites en het bedenken van concepten. Kladjes vol met hier en daar een tot in detail uitgewerkt product. Met Alexander kom je er zeker uit. Altijd in voor een goed gesprek, vol enthousiasme en genietend van het leven! dat is zijn kracht.

Het merk LEGO is een perfect voorbeeld dat aansluit bij Alexanders denkwijze. Speelse eigenzinnigheid, maar o zo degelijk.

Axel
Kolthof

Conceptdenker, copywriter, contentcreatief… give it a name. Axel gelooft niet in functienamen omdat kaders beperken. Creativiteit ontstaat juist door het onbekende op te zoeken. Bijvoorbeeld door de Groninger klei te verruilen voor de uitlopers van de Sallandse Heuvelrug. Gewapend met een scherpe pen en een grafisch oog ondersteunt hij opdrachtgevers met het verhaal en de visuele vormgeving.

Reclamecampagnes van LEGO en Absolut Vodka zijn volgens hem voorbeelden van hoe het moet: onderscheidend, een twist en consequent uitgevoerd.