Influencers hebben vaak een groot bereik, maar dit hoeft niet per se. Een influencer kan bijvoorbeeld ook een (relatief) kleine groep volgers hebben, maar door zijn of haar status veel invloed hebben binnen een bepaalde niche. Bedrijven besteden steeds meer tijd en geld aan de inzet van influencers om hun producten te promoten. Influencer marketing is – mits goed uitgevoerd – spontaan, origineel en bovenal effectief.
Meer weten?
Check promocial.nl of mail je gegevens en we nemen contact met je op
Influencers
Het aantal influencers is ongelofelijk gestegen. Iedereen die wel eens zelf een influencer heeft benaderd, of zelf een campagne met influencers heeft gedaan, weet hoeveel tijd en moeite het kost om de juiste influencers te vinden voor je merk. Het kost vervolgens nog meer tijd en moeite om contact te onderhouden, de door jou gewenste content te briefen, tot een planning te komen, kwaliteitscontrole van de boodschap te doen en vooral de resultaten van de campagne te monitoren en te rapporteren.
Omgekeerd worstelen veel influencers met het krijgen van passende opdrachten, communicatie rond briefings, vastleggen van afspraken, bepalen van marktconforme tarieven en met het bouwen van duurzame relaties met opdrachtgevers.
Spread the word…
Influencer marketing
Platform
Promocial is partner van Join en maakt daarmee gebruik van de SaaS software van Join. Het Join-platform automatiseert de inzet van Influencer Marketing en garandeert een veilige en transparante samenwerking voor alle partijen. Het platform is tevens aan te passen aan jouw specifieke wensen om gericht campagnes uit te voeren.
Training
Naast campagnes draaien wordt de influencer een trainings- en begeleidingsprogramma aangeboden door Promocial (in samenwerking met ZoJij) zodat influencers getraind worden om professionele samenwerkingen met adverteerders aan te gaan en goed begeleid worden hun carrière vorm te geven.