Vraag
Dat.Mobility wil Nederland mooier, beter en concurrerender maken door de bereikbaarheid en leefbaarheid te verbeteren waardoor mensen elkaar kunnen ontmoeten (werk en privé) en goederen op tijd op hun plaats van bestemming komen. In januari 2019 heeft DAT.Mobility het platform Omnitrans NEXT gelanceerd waarmee beleidsmakers overal en altijd inzicht hebben in relevante mobiliteitsdata. DAT.Mobility vroeg Branding Friends om een strategie te ontwikkelen voor de lancering en eveneens te ondersteunen bij de creatie van content.
Aanpak
Om een goede en heldere basisvisie op papier te kunnen zetten die ervoor zorgt dat de structurele marketingondersteuning zo optimaal en effectief mogelijk uitgevoerd kan worden is allereerst een strategie ontwikkeld. Een praktisch en concreet plan met doelen, marketing-en communicatiemiddelen en een contentkalender. Vervolgens zijn persona’s uitgewerkt die ervoor moeten zorgen dat iedereen een duidelijk beeld heeft van de verschillende doelgroepen. Met de kaders helder voor ogen heeft Branding Friends DAT.Mobility daarnaast ondersteund met contentcreatie (tekst, beeld en animatie) en is een groot deel van het bedrijf getraind in het gebruik van LinkedIn (onder andere gericht op social selling).