Branding Friends

Online campagne

ERA Nederland

campagne

De Droombodcampagne

Branding Friends heeft naast de campagne voor de Open Huizen Route twee grote voorjaarscampagnes verzorgd voor ERA Nederland. De “Droombodcampagne” en de “Landelijke Gratis Waardebepaling-campagne”. Beide voorjaarscampagnes zijn ondanks de verhitte huizenmarkt goed verlopen.

Expertises

Oplevering

2019

Vraag

ERA is een internationaal samenwerkingsverband van kwaliteitsmakelaars. De Nederlandse online marketing voor de Open Huizen Route op Google en Facebook wordt sinds 2017 verzorgd door Branding Friends. ERA vroeg Branding Friends om naast de Open Huizen Route twee campagnes te ontwikkelen.

Aanpak

De Droombodcampagne 2019 is gebaseerd op de eerdere succesvolle campagne van 2018. Daardoor konden we zoekwoorden en advertenties die toen niet bijdroegen aan een positief resultaat achterwege laten en een nieuwe ontwikkelen op basis van de goed lopende advertenties.

Voor de landelijke campagne Gratis Waardebepaling hebben we in samenspraak met ERA Nederland vijf gebieden gekozen waar de advertenties steeds drie weken achter elkaar zichtbaar waren. Zo is de campagne in vijftien weken door heel Nederland (uitgezonderd de gebieden waar geen ERA-makelaars zijn) zichtbaar geweest.

Gedurende de campagnes zijn budgetten bijgesteld, zoekwoordenlijsten geoptimaliseerd en advertenties uitgezet of aangepast.

Ander werk