Branding Friends

Online campagne

Avonturenpark Hellendoorn

Kaartverkoop in de lift

Branding Friends heeft in 2018 de onlinecampagne ontwikkeld voor Avonturenpark Hellendoorn. De campagne liep vanaf een week voor opening van het park tot en met het laatste weekend. De campagne heeft goede resultaten gehad. Voor het seizoen is het aantal verkochte abonnementen sterk gestegen en in het seizoen zijn veel meer gezinstickets verkocht.

Expertises

Oplevering

2018

Vraag

Avonturenpark Hellendoorn vroeg Branding Friends een onlinecampagne te ontwikkelen om meer abonnementen en gezinstickets te verkopen.

Aanpak

Allereerst heeft Branding Friends Google Analytics goed ingesteld en is Google Tag Manager gebruikt om optimaal te kunnen meten. Zo konden we vanaf het begin zien hoeveel kaarten er verkocht werden en via welk medium deze binnenkwamen.

Gedurende de campagne zijn de dagbudgetten regelmatig bijgesteld. In het hoogseizoen (mei- en zomervakantie) waren de budgetten hoger dan in de rest van het seizoen. Daarnaast werden advertenties vergeleken zodat goed lopende advertenties nog beter gemaakt konden worden. Voor Facebook hebben we advertenties ontwikkeld die naar de website leidden. Op Google werden de advertenties getoond via Google Search en via Google Remarketing.

Naast de ontwikkeling van de website was Branding Friends ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van al het beeldmateriaal voor de advertentiecampagne en het display- en remarketingcampagne.

Ander werk

campagne